Az új Kia Niro széles körben elérhető elektromos mobilitást kínál

Az új Kia Niro széles körben elérhető elektromos mobilitást kínál
  • A Niro új generációja friss koncepciójával ismét a gazdaságosságot állítja a  középpontba 
  • Kompromisszummentes hibrid, plug-in hybrid és akkumulátoros elektromos hajtásláncok egyszerűvé és élménytelivé teszik az elektromos  hajtások általános elterjedése felé vezető utat 
  • Innovatív megoldások a lehető legtakarékosabb működés érdekében 
  • A tisztán elektromos hajtású Niro EV 460 km-es hatótávolságot kínál és a  plug-in hybrid is képes akár 65 km-t megtenni kizárólag elektromos  üzemben, így napi ingázásra is kiváló választás 
  • A csúcstechnikájú padlólemez kiváló flexibilitást, nagy teljesítményt és  magas szintű biztonságot kínál  

Az elektromos és villamosított hajtások terjedésével az új Kia Niro kézenfekvő megoldást kínál  mindazoknak a vásárlóknak, akik éppen első lépéseiket készülnek megtenni a fenntartható  jövő felé vezető úton. Háromféle, magas hatásfokú villamosított hajtásláncával, magas  technikai és technológiai színvonalú felszereléseivel, különleges megjelenésével és ebből  származó képességeivel az új Niro mindenki számára tökéletes választás, aki nyitni kíván az  elektromos és a villamosított járművek felé. A nagysikerű és a Kia gazdaságos villamosított modelljeinek sorát egykor bevezető első  generáció nyomdokain az új modell mindenre felkészült, köztük arra is, hogy átvegye a  vezetést a kompakt crossoverek zsúfolt piacán. Annak érdekében, hogy az újdonság  kiemelkedjen a villamosított hajtásláncokkal is kínált konkurensek egyre szélesebb  mezőnyéből, a Kia fejlesztői kifejezetten arra törekedtek, hogy kompromisszumok nélkül  teljesítsék a ma környezettudatos autóvásárlóinak kompakt crossoverekkel szemben  támasztott igényeit és elvárásait. Az új Niro utasterének kialakítása intuitív és kényelemcentrikus. A vezetés kényelmét  szolgálja egyebek mellett a megerősített hangszigetelés is, amely hatásosan nyeli el a hajtás  és a gördülés zajait, remekül erősítve ezzel az utazás pihentető élményét. Az új Niro 65 mm rel hosszabb elődjénél és tengelytávja is megnyúlt, kereken 20 mm-rel. A tágas és funkcionális  kialakítású utastér valamennyi modern vásárlói igénynek megfelel, és a fenntartható  gyártásból származó anyagok szintén jelentősen hozzájárulnak a Niro használatából eredő  környezeti hatások csökkentéséhez. 

Magas hatásfokú villamosított hajtásláncok mindenkinek  

A hibrid (HEV), plug-in hybrid (PHEV), és tisztán akkumulátoros-elektromos (EV) kivitelben is  elérhető új Niro kínálatában minden vásárló megtalálhatja a szükségleteinek és igényeinek  leginkább megfelelő változatot.  Az új Niro sorozat fejlesztése során a Kia mérnökei és formatervezői azon dolgoztak, hogy  tovább javítsák az elődmodell környezetvédelmi mutatóit, a fogyasztás további  csökkentésével, és a plug-in, valamint a tisztán elektromos hajtású változatok  emissziómentes hatótávolságának növelésével. Számos részlet finomítása, és új  technológiák bevezetése révén a vásárlók a legmodernebb hajtáslánci megoldásokkal  találkozhatnak. Az új Niro hibrid és plug-in hybrid modellváltozataiban a Kia magas hatásfokú, Smartstream  sorozatú 1.6 literes, közvetlen befecskendezéses (GDI) szívó benzinmotorja dolgozik, egy sor  hatásfokot javító, és vele a fogyasztást is csökkentő műszaki megoldással felszerelve. A  nagyobb befecskendezési nyomástól kezdve a motor sűrítési arányának megváltoztatásán,  az átalakított sebességváltó áttételezésen, és az új, alacsony súrlódású golyóscsapágyakon  keresztül, egészen az átdolgozott, a kipufogók körül hatásosabb hűtésű hengerfejig számos  megoldás szolgálja a lehető legmagasabb mindennapi üzemi hatásfok elérését, és a  fogyasztás csökkentését. A hatásfok további javítását célozza a Kia új, második generációs, hatfokozatú  duplakuplungos automata sebességváltójának (6DCT) alkalmazása is. Pusztán a hátramenet  áttételének elhagyásával (valamennyi hibrid Niro a hajtáslánc villanymotorjának forgásirányát  megfordítva tolat), 2,3 kilót sikerült megtakarítani autónként, ami egyszersmind 0.62%-os  teljes fogyasztási hatásfokjavulást is eredményez. A sebességváltó működése szintén sokat  finomodott, ugyanakkor gyorsabb kapcsolásaival a vezetés élvezetét is jobban szolgálja  elődjénél. Az új Niro plug-in hybrid akkumulátorának kapacitása nagyobb a korábbinál, 8.9 helyett immár  11.1 kWh, így a tisztán elektromos hajtással megtehető távolság 65 km-re nőtt (WLTP vegyes  ciklus, 16 colos kerekekkel), ennyivel akár a napi ingázás is kivitelezhető a benzinmotor  beindítása nélkül. A Kia mérnökei az EV üzemmódot is átdolgozták annak érdekében, hogy a  pusztán elektromos üzemű hatótávolság a lehető leghosszabb legyen. A Niro plug-in  hybridben debütál a márka rendelhető, 5.5 kW-os, nagyfeszültségű, pozitív hőmérsékleti  együtthatójú (PTC) fűtőrendszere, amelynek használatával hideg időben jelentősen  megnövelhető az elektromos hatótáv anélkül, hogy kizárólag az utastér fűtése érdekében be  kellene indítani a benzinmotort. A rendszer önszabályozó kerámia fűtőelemei javítják a fűtés  hatásfokát elektromos üzemmódban. A teljesen elektromos hajtású Niro EV hatótávolsága akár a 460 km-t is elérheti, miközben  150 kW-os teljesítményével és 255 Nm forgatónyomatékával minden vezetési helyzetben magabiztosságot kínál. A Niro EV töltése is gyors és kényelmes, hiszen akkuja gyorstöltéssel  mindössze akár 43 perc alatt 10-ről 80%-ig telíthető. 

High-tech padlólemez, tökéletes flexibilitás 

Az új Niro a Kia K padlólemezének harmadik generációjára épül, amelyet jelentősen  átalakítottak a márka mérnökei annak érdekében, hogy a korábbiaknál rugalmasabb  alakíthatóságot, nagyobb teljesítményt és magas szintű biztonságot nyújtson. Azon túl, hogy  alkalmas és képes az új Niro háromféle villamosított hajtásláncának befogadására, okos  kialakításával jótékonyan hat az utastér és a csomagtér méreteire, és vele a kényelemre. Az első utasok 1,028 mm-es fejteret és 1,053 mm hosszú lábteret élvezhetnek, míg a hátul  ülők fejtere a hibrid és a plug-in hybrid modellekben 1,005 mm-es, a Niro EV-ben pedig 967  mm. A hibrid és a plug-in hybrid 1,011 mm hosszú, valamint az EV 938 mm-es hátsó lábterével  a hátsó utasok helye különösen kényelmes. A hibrid modellváltozatok csomagterének  maximális mérete – a hátsó ülések ledöntése után – 1,445, a plug-in hybrideké 1342, az EV-ké pedig 1,392 liter. A Niro EV orrában további 20 liternyi rakodóhelyet alakítottak ki. Az élvezetes és közvetlen vezetési élmény érdekében az új Niro valamennyi  modellváltozatának első felfüggesztése MacPherson szerkezetű, hátul pedig oldalanként  négy-négy lengőkar dolgozik. A kormánymű áttétele szintén új, és közvetlenebb a korábbinál,  az első futómű friss, osztott kialakítású toronycsapágyai pedig jelentősen csökkentik a  kormányzási mozdulatok súrlódási ellenállását, és a csillapítási karakterisztikára is jótékonyan  hatnak. A különleges biztonsági jellemzők kialakítása a teljes tervezési folyamat kiemelt fontosságú  célja volt. Valamennyi modellváltozat karosszériájában többutas energiaelvezető rendszer  tereli el az ütközési energiákat az utastér felöl, ugyanakkor a karosszériaszerkezetben az  elődhöz képest 22%-kal nőtt a nagy szakítószilárdságú, melegen formázott acélelemek  aránya. 

Magyarországon az új Niro a nyár első felében lesz rendelhető.

További részletek: https://www.kia.com/hu/hu/