Érdekes világot élünk, ahol a gyártók gazdasági megfontolásból igyekeznek globalizálni, modulárissá tenni az autómárkákat úgy, hogy azok az eredeti értékeiket képesek legyenek megtartani. Ennek egyik ékes példája a PSA csoport, melynek tulajdonában van a Citroen, DS, Opel, Peugeot, Vauxhall. Néhány Crossover -en keresztül mutatnám be ezt a jelenséget.
Ebben a csoportban teljesen új szereplő a DS, ami egyébként egy kicsit át is mozgatja a tulajdonosi csoport portfólióját. A Vauxhall-t az egyszerűség kedvéért, és a magyarországi piaci fókusz miatt kivenném a látószögből, így maradt a Citroen, a kényelem….Opel, a flottás, németes, budget….Peugeot, a francia elegancia, anyaghasználat, minőség megtestesítője. Ebbe a képbe érkezett a DS, ami gyakorlatilag a PSA “all-in”-je. Prémium autóként nyilván árban is felfelé van pozicionálva, jóval a Peugeot fölé, és kényelemben is bőven hozza amit a Citroen.
Szóval itt van ez a gyártó, aki azt gondolta, hogy csináljunk egy alvázat, ami mindenre IS jó lehet. Annyira lett moduláris a platform, hogy variálható rövid és hosszú tengelytávval, alacsony vagy magas építésű járművekhez, belsőégésű és hibrid hajtásláncokhoz. Mindennek a kezdete 2013, ahol is a Peugeot 308 és a Citroen C4 Picasso-val indult a gyártás. A két kezdő modellen is látszik, hogy milyen széles spektrumban képes készülni jármű a platformmal.
A 4 modell, ami nálam járt, csak a véletlen műve, hogy pont egymást követték, de ennek örömére pont aktuális őket erről az oldalról is megvizsgálni.
Citroen C5 AirCross Crossover

Az idén bemutatott Mid-Size Crossover a Citroennél már marketing üzenetben is a kényelemről szól. Egyedi futóműve, és még az ülések párnázása is azt hivatott támogatni, hogy az utazók tökéletes comfortban legyenek. Természetesen minden 2019-ben elvárható extrával felszerelve, különböző dízel és benzines erőforrásokból lehet válogatni, mindenki a saját igényeihez igazítva a választást. Fiatalos külsőhöz hozzátesz, hogy különböző piros és fehér dekor betéteket is választhatunk a konfigurátorban, így viszonylag könnyen tudunk egyedi autót összeállítani az ízlésünknek megfelelően.
DS7 CrossBack Crossover

Szintén idei eresztés a DS prémium Crossover -je, amely szintén EMP2 platform. A megjelenés, a külső, a belső, a felszereltség, mind-mind prémium. Persze lehet elemezni, hogy szép, vagy sem, de ugye ízlésről nem vitázunk. Ami tény, hogy semlegesnek nehéz maradni mellette. A futóműve egy kicsit nyersebb a Citroen-hez képest, ami a menetteljesítménye miatt egyébként szükséges is. Igazi prémium autó a javából, és meg is kapja a neki járó figyelmet és érdeklődést a hétköznapokban is. A régi DS kanyarkövető lámpáját zseniálisan adaptálták 2019-be, és ezzel nem ér véget a technológiai különlegességek listája.
Opel GrandLand X Crossover

Az Opel Antara utódja, 2017-ben került bemutatásra. Német hangulatú, francia génekkel (és ez esetben ez jó hír) ellátott crossover , mely az anyaghasználat tekintetében egyértelműen érezteti, hogy a PSA konszern árversenyét készül megnyerni. A nálam járt modell egy teljes felszereltségű dízel változat, mely meggyőző vezetéstechnikai repertoárral, és kényelmi funkciók garmadájával igyekszik méltónak lenni a figyelemre, mely eléggé jól sikerül neki. Konkrét történet, hogy egy barátom, aki finoman szólva nem kedveli az Opeleket, megnyerte a lehetőséget, hogy vezesse a Grandland X-et 40-50 km-en. A forduló vége óta elismerően bólogat, hogy tetszett neki, és persze hangsúlyozza, hogy jót tett a francia ráhatás az Opelnek. Igaza van.
Peugeot 3008 Crossover

A francia kényelem és elegancia crossover -je, amely igyekszik hétköznapi is maradni. Érdekes egyveleg ez, de jól sikerült, amit az bizonyít, hogy 2017-ben megnyerte az év autója választást. Szemre kellemes külső, az új zongorára emlékeztető középső konzol jellemzi a második generációs 3008-at. Szintén széles választék a hajtásláncban, és a felszereltségi szinten. Ugyanakkor a minőségi anyaghasználattal szemben egy egyszerűbb, és néha már zavaróan buta futómű társul. Talán a Peugeot crossover -je a leginkább olyan modell, ami nem az autós értő közönségnek, hanem a technológiához nem értő közönségnek készül. Otthonos, minőségi anyagokkal, és kellemes hangulatú külső-belsővel felvértezett jármű.
Összességében a DS a kedvencem, egyértelműen, de ez az árában is szépen megmutatkozik. A Citroen a földhözragadt választás, ahol a kényelem, és a komfort a prioritás. Cégautós választás valószínűleg a Grandland X lenne a palettáról.
Többi tartalom: AutósBlogger.hu
Facebook: AutósBlogger Facebook oldala