2021 első negyedévében is megőrizte a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon tavaly
megszerzett első helyét a világ legzöldebb autógyártójaként ismert Toyota.
A 2020-ben világszinten is legkelendőbbnek bizonyuló japán autómárka 3549 új autó értékesítésével, és 1,2 százalékpontos
részesedést növekedést elérve 13,1%-os piaci részesedéssel végzett első helyen a január és március
között 13,4%-al visszaeső kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon. A Toyota prémium
márkája, a Lexus 197 új autó értékesítésével, 5,1%-os piaci részesedéssel őrzi ötödik helyét a
kivonásokkal tisztított magyarországi prémium autópiacon.
A teljes magyarországi újautópiacon ugyan 3573 új autó értékesítésével, 9,4%-os piaci részesedéssel a
harmadikként zárta 2021 első negyedévét a japán autómárka, ám ha az adatokat tisztítjuk a valós piaci képet
torzító kivonásokkal (azokkal a Magyarországon forgalomba helyezett autókkal amelyek fél éven belül
kivonásra kerülnek), amelyek az idei év elő negyedévében az összes Magyarországon regisztrált új autó
40%-át tették ki, akkor azt láthatjuk, a Toyota stabilan, legjobban teljesítő versenytársához képest 175
darabos előnnyel őrzi első helyét Magyarországon.
A Toyota modellek szokás szerint szegmens szinten is remekül teljesítettek. A nagycsaládos autóvásárlási
program legkedveltebb modelljének is számító Proace City Verso megdöbbentő, 64,1%-os, a Hilux
ugyancsak elképesztő, 44,9%-os, míg a RAV4 21,3%-os részesedéssel bizonyult szegmense legkelendőbb
modelljének. Az Aygo 22,5%-os, a Yaris 25,9%-os, a Corolla 22,2%-os, a C-HR 13,9%-os részesedéssel
szerezte meg szegmense második helyét. Érdemes megjegyezni, hogy az éppen csak a piacra megérkezett
Highlander már most szegmense negyedik legnépszerűbb modellje, 12,8%-os részesedéssel, a Land
Cruiserrel közösen elért 16,5%-os részesedés pedig a harmadik helyet jelenti a Toyota számára a
nagyméretű SUV-ok kategóriájában. A Toyota Proace 12,7%-os részesedéssel ugyancsak szegmense
harmadik helyén zárta az első negyedévet. A prémium szegmensben a japán autógyártó a legjobb
szegmenshelyezért az NX-el érte el, amely 10,8%-os részesedéssel kategóriája harmadik legkelendőbb
autója.






Többi tartalom: AutósBlogger.hu
Facebook: AutósBlogger Facebook oldala