Egy csábos vörös oroszlán: Peugeot 508 Allure Plug-in Hybrid

Egy csábos vörös oroszlán: Peugeot 508 Allure Plug-in Hybrid

Majdnem pontosan egy évvel ezelőtt járt nálam a Peugeot 508 GT Line PHEV, amely nagy hatással volt rám és átírta mindazt, ami a korábbi Peugeot modelleknek köszönhetően a fejemben élt.

Peugeot 508 PHEV – Látványos külső

Peugeot 508 PHEV

Jelenlegi tesztalanyomat már „megsimogathattam” az 508 PSE sajtóbemutatóján, ahol az aktuális tesztautó flotta nagyját felvonultatta a gyártó. Akkor és ott nem ez az Elixír piros fényben pompázó nagymacska volt a főszereplő, az utóbbi egy hétben viszont körülötte forogtak a mindennapjaim, hiszen közel 1000 km-t tekertem bele ebben a „bringába”…
Mondanom sem kell, hogy színének és formavilágának köszönhetően rengetegen megnézték a piros lámpánál, és a parkolókban is kitűnt a szürkeségből. A jellegzetes hűtőmaszkról és a húzott lámpatestekről szinte azonnal felismerhető, azt viszont sajnálom, hogy „kihúzták a méregfogait”, pontosabban nem kapott LED-es menetfényt. Oldalról a kupés tetővonal és a keret nélküli ajtók teszik kívánatossá, hátul a karomszerű hátsó lámpatestek és a dupla kipufogóvégek, na meg a hatalmas, sötétített hátsó ablak helyezi fel az „i”-re a pontot. 

Az alul és felül is lapított multikormányt és az i-Cockpitot még mindig nagyon imádom, a belső tér anyaghasználatáról és a formavilágról nem is beszélve. Számomra minden kézre esik, egyszerűen jó vezetni és utazni vele. Az infotainment menürendszere egyértelmű, átlátható és gyors. 

Peugeot 508 PHEV – Nem csak szép, de erős is!

Peugeot 508 PHEV

Az orrában egy 1.6 literes, turbós benzines erőforrás kapott helyet, amely 180 lóerőt állít elő. A 110 lóerős villanymotorral a rendszer együttes teljesítménye 225 lóerő és 360 Nm nyomatékra rúg. Az első tengelyen, az Aisin féle 8 fokozatú automataváltón keresztül érkezik meg az aszfaltra – és meglehetősen szépen mozgatja az 1400 kg körüli kasztnit. Tisztán elektromosan egyébként körülbelül 48 km körül tud megtenni, ami ugyan nem hangzik soknak. Viszont a városban vagy dugóban ingázások alkalmával bőven elegendő, mivel később, menetközben is szépen képes visszatölteni. Egy Biatorbágy-Pécel távolságon. M0-án 110 tempomattal 18 km-t töltött vissza, ami szerintem jó érték. A tesztidőszak végére valamivel több, mint 7 litert evett, úgy, hogy az esetek többségében Hybrid módban használtam, Budapesten pedig, amikor csak lehetett hangtalanul suhantam. Egyébként ezt most oszlopról nem is töltöttem, inkább az e-Save funkciót használva, menet közben, a benzinmotorból töltöttem a lítium-ion akku pakkot.

Személy szerint én nagyon szeretem a Peugeot modelljeit. Talán az 508 és a 208 áll hozzám legközelebb, ugyanakkor tudom, hogy a két típusban semmi közös nincs. Ha egyet kéne választani a palettából, akkor az az 508-as lenne. Mivel kényelmes, minden igényt kielégít és a kissé futurisztikus volán mögé ülve, olyan mintha egy űrhajóban utazna az ember. Itt egyértelműen a megtett út, nem a végcél a lényeg. Talán azért is tudok vele ennyire azonosulni, mert jómagam is hasonlóan gondolkodom a való életben.

Írta: Háfra Zsolt

Related posts