Egy nagyon érdekes koncepcióval indult neki a Mazda ismét, ugyanis ők az egyik autógyártó, akik nem hisznek a downsizing őrületben, nem gyártanak 1 literes turbós motorokat, és nem a villanyautózásban látják elsősorban a jövőt. Erre példa az új CX-60 dízel verziója.
Az elmúlt időszakra jellemzően nagyköbcentis motorgyártó a Mazda, több autójukat is szerelik olyan hengerűrtartalmú erőforrásokkal, melyeket a konkurencia már régen a halálsorra küldött. Mi benzinvérűek ennek örülünk, és sosem gondoltuk, hogy egy Japán autógyártótól kapunk kielégülést az egyébként sivár környezetben. És tessék, itt van.

Mazda CX-60: Olyan mint egy SUV, csak más!
A Mazda CX-60 már rója az utakat egy ideje, és bár ki nem lóg a sorból, mégis ha az ember szeme megakad rajta, kellemes vonalú autót lát, amire jó ránézni. Hosszú motortér, az egész felépítés a SUV ellenére valahogy sportos. Végülis SPORT Utility Vehicle a SUV. Elsőre ránézve az jön le, hogy egy olyan nagy autó, ami nem akar nagynak látszani. Aztán jobban szemügyre vesszük, akkor meg kiderül, hogy nem is olyan nagy ez az autó, amennyire annak látszik. Érdekes játékot űznek a Mazdánál az érzékeinkkel. KODO…. Jól csinálják ezt az utóbbi időkben nagyon is.
És nem véletlen a hosszú motorháztető, és a nagynak látszódó első szekció. Az erőforrás belsőégésű egysége hosszában van elhelyezve a régi iskola szerint. És a legújabb gép egy 3.3 literes 6 hengeres dízel üzemű egység, ami igényli a helyet. A Mazda filozófiáját is szépen jelzi, hogy bár egy Skyactive D jelzés megtalálható az autón, de semmi jele annak, hogy egyébként egy zseniálisan fejlesztett rendkívül modern Mild-Hibrid hajtás is megbújik az autóban. Ez az egység csendesen teszi a dolgát, és olyankor vesszük észre a jelenlétét, amikor 90-nel folyamatos tempóban haladva egy autópályaszakaszon “vitorlázva”, az i-stop rendszer leállítja a belsőégésű erőforrást, és 4-500 méteren keresztül az autó a sebességet tartva halad tovább. Ez a jelenség az öntöltő hibridekben jellemzően normális, de egy olyan dízelnél, amiről semmi nem hirdeti, hogy bizony itt villany technológia is van, több mint meglepő.

Mazda CX- 60: Erős és gazdaságos? Egyszerre?
A teljesítmény 255 lóerő és 550Nm, ami önmagában is rendkívül beszédes adat. A 7,4 másodprces gyorsulás elegendően sportos a hétköznapokra, nyilván nem lesz vele sem büntetőgép, sem a Váci királya az egyébként 2+ tonnás vas. Viszont amikor egy esti vacsora alkalmával egy 100km-es autókázást követően 4,1 liter/100km-t mutat a fedélzeti műszeregység a fogyasztást illetően, akkor jogosan merül fel a kérdés, hogy azt hogyan? Oké. A számítógép biztos téved. De annyit nem, hogy ezzel az adattal ne parádézd végig az összes ismerősödet, hogy ezt figyeld!
Igazság szerint én felnevettem, amikor a katalógusadat írta az 5,2 literes fogyasztást erre az autóra, és azt mondtam, hogy nyilván ez lehetetlen. Ekkora autó, ekkora teljesítménnyel 8 alatt már becsületre méltó. Hát bizony 8 alatt maradt a teszthét során mindvégig, de jócskán. A 4,1 nem tartható természetesen végtelenségig, de ha valaki ésszel és odafigyeléssel csinálja, akkor az 5,2 simán hozható rendszeresen. Egy-egy sportosabb napon ment fel 7,5 körülre a fogyasztás, de mondjuk azt, hogy ez inkább a németországi vásárlókat fogja érinteni.

Mazda-CX60: Talán most az egyik legésszerűbb autóválasztás a piacon
Összegezve, ez az autó rendkívül zseniális mind anyaghasználat, mind esztétikum és a technológia terén is. Szemben azzal, hogy a CX-60 16,3M Ft-ról indul ez egy rendkívül barátságos árazás. (Suzuki Vitara akár 13,8M Ft) Persze természetes, hogy nem mindenkinek van otthon 17-19 milliója egy jobban felszerelt példányra, és ezáltal nem fog most a cikk végén mindenki rohanni, hogy vegyen belőle kettőt, ennek ellenére azt gondolom, hogy joggal lesz népszerű hazánkban ez a modell. És köszönjük Mazda, hogy az európai autógyártók helyett gyártasz európának olyan autót, amire vágyunk. És nem akarod jobban tudni, hogy mi kell nekünk.
További részletek itt: Mazda Weboldal