Történetünk valahol 1983 körül kezdődik, amikor Toyotáék nagy fába vágták a fejszét, hogy megalkossák zászlóshajójukat a “Flagship One”-t. A fejlesztések hatással voltak az akkori Toyota modellekre, pl.: Supra. Ezzel párhuzamosan a Japán autógyártók célba vették az érezhetően erős amerikai piacot. Honda az Acura brand-et hozta létre, míg a Nissan az Infinitivel igyekezet teret nyerni. A Toyotának viszont volt egy félig kész luxusautója, és egy V8-as motorja fejlesztés alatt, melyet a piackutatások eredménye alapján fejlesztettek. A márkanévnek is kellett változni, így létrehozták a Lexus-t. (Luxury EXport United States)
Lexus LS – A történet
1989-ben meg is jelent a Lexus LS400 (XF10), mely csendesebb, gyorsabb és és könnyebb is volt akkori vetélytársainál (BMW 735i, Mercedes-Benz 420 SE). Japánban meg is választották év autójának. 1992-ben kapott egy 50 pontot érintő ráncfelvarrást a kereskedői és tulajdonosi visszajelzések alapján. A második generáció az XF20 1994-től 97-ig, majd 97-2000-ig ráncfelvarrott verzióban futott, szintén LS400 néven. A harmadik generáció XF30 már LS430 néven futott, mely tükrözi az erőforrás módosítását is. Ez a modell 2000-től 2006-ig futott, szintén egy 2003-as ráncfelvarráson keresztül. Negyedik generációban 2006 – 2017 az XF40 már LS460 és LS600h, melyben az első V8 full hybrid rendszerét kínálta. Az ötödik generáció, mely az aktuális modell 2017 óta fut. LS350, LS500 és LS500h megnevezéssel, melyből számunkra a magyar piacon jelenleg az LS500h kapható. A tesztalanyom pedig ennek is a ráncfelvarrott verziója, mely 2021-ben érkezett.

Hajtáslánc
A Toyota/Lexus családhoz hűen egy full hibrid rendszerrel találkozhatunk, mely állandó összkerékhajtással közvetíti az erőt az útra. A belsőégésű motor egy 3,5 literes V6-os erőforrás, hozzá a villanyos rendszer. Elég. Bőven. De ez az autó nem erről szól. És ez a Lexus különlegessége.
Lexus LS – Ez nem úgy prémium, de az!
Természetesen bele lehet menni a számháborúba, és viaskodni, hogy ennyi pénzért lehetnek elvárások, hogy a legerősebb, legnagyobb, leggyorsabb, leggazdaságosabb, leg-leg-leg legyen. És természetesen azt is meg kell említeni, hogy a Lexus nem piacvezető az innováció terén, így technológiailag a konkurensek magasabbra tesznek bizonyos mércéket. De fontos helyén kezelni ezt is. Ugyanis amit az LS valójában tud, az a nyugalom. Amellett, hogy a megbízhatósága önmagában árasztja a nyugalmat a Toyota/Lexus hírnevével, emelett még millió más hasonló érzést sugárzó része van ennek az autónak. Példaként említem azt az utazási komfortot, a rezgés mentességet, a csendet. Vagy az innováció hozta színház ingerdús világát, melyet az LS nélkülöz. Van rengeteg ponton masszírozós ülés, ami több mint tízféle képpen állítható, hogy a lehető legkényelmesebb pózban üljünk. Cserébe nincsen millió színben állítható belső világítás. Ugyanakkor az anyaghasználat mégis hozza a megbízhatóság érzését. És minden porcikáján látszik, hogy nem csak átgondolták, hogy miként legyen, hanem ki is dolgozták, hogy az tökéletes is legyen. És elnöki lett. Ügyesen csalva a formával, az LS500h tökéletesen titkolja a hatalmas méreteit. A kereskedésben állva nagyon koncentrálnom kellett első találkozásra, hogy melyik az ES és melyik az LS. Viszont amikor egymásmellett áll a két autó, akkor szépen látszik a kategóriakülönbség. És ott lehet igazán felfedezni azt is, ahogy az erővonalakkal szépen lerejteget a forma a valós méreteit. Megvicceli a szemünket, és megbújík a hatalmas test, ami egyébként belülről érezteti, hogy ez bizony lakosztály.

Egy szó, mint száz, engem megvett a Lexus ezzel az autóval. És hiszem, hogy aki a BMW, Mercedes, Audi szentháromság prémium luxus színházára izgul, az nem fogja megtalálni a Lexus valódi értékeit, ne is keresse. Meddő vita lenne.
Technikai felszereltséget, és a részleteket már sokan megírták rajtam kívül, így ebbe nem is mennék bele, álljon itt erre a www.lexus.hu weboldala, aki böngészni szeretne.
