A vírus beköszöntével a tesztautókiadások jelentősen csökkentek, hisz az importőrök kevésbé tudták kezelni a fokozott fertőtlenítési igényeket. Ebben a helyzetben ért váratlanul a Ford felajánlása, hogy megkaphatom tesztelésre az új Ford Puma Titanium-ot. Különleges dolog ez nekem, mert az első tesztautó, amit az importőr a rendelkezésemre bocsátott, és remélhetőleg lesz is folytatása.

Ford Puma – Nem ma kezdték
A Ford jármű palettája alapvetően sokak számára ismert, hisz nagy múlttal rendelkező, és eléggé széles közönség által ismert modellekről van szó. Van néhány ezek közül, amik kevésbé ismertek, mert az adott típus a többihez képest rövid életű volt. Ilyen például a Puma. 1997-2002-ig gyártott compact sportautó a jól ismert Fiesta alvázra épült. Az alapkoncepció az volt, hogy egy akkori divattrendeknek megfelelő, széles körben elérhető, kisautót gyártsanak. Az autó nem volt egy nagy siker, így viszonylag hamar befejezték a gyártását. 2019-ben a Ford visszahozta a Puma megnevezést. Sokan azonnal meg is támadták, hogy ennek az autónak semmi köze a régi Puma-hoz, miért kapta ezt a nevet? Ugyanis az új Puma egy szubkompakt crossover. Divatosan és helytelenül SUV-nak is hívják, de valójában ez egy hétköznapi személyautó alvázára épített emelt hasmagasságú szubkompakt városi autó. És, hogy miért lett mégis helyénvaló a Puma megnevezés? Mert ez az autókategória a jelenlegi divattrendeknek megfelelő, széles körben elérhető kisautó, pont úgy, mint a korábbi Puma az ő korában.

Ford Puma – Az új korszak
A tesztautó egy 1.0 EcoBoost Mild Hybrid erőforrás. Több apró érdekessége is van, többek között, hogy a 3 hengeres erőforrás képes hengerlekapcsolással csökkenteni a hengerűrtartalmán. Lássuk be, ez eléggé perverzül hangzik egy ilyen kis motortól. Aztán van ittt még egy érdekes infó, hogy a motor alapterülete egy A4-es lap méretével egyezik meg. Az erősebbik változat 155 lóerő és 240 Nm amihez hozzá adódik egy 50Nm-es elektromotor. A Mild Hybrid technológia egy érdekes jelenség, ugyanis a tény, hogy 9%-al képes csökkenteni a fogyasztást a WLTP mérések szerint. A gyakorlatban viszont a felhasználó szempontjából teljesen észrevétlenül teszi a dolgát. Műszaki érdeklődésűeknek egy rövid kis összefoglaló: A főtengelyhez szíjhajtással társított elektromotor generátorként tölti fel a 48V-os energiatároló egységet, amely igény esetén ugyanezt az elektromotort a főtengely hajtására kényszeríti, ezzel növelve a motor hatékonyságát.
A tesztvezetés közben találkoztam egy ismerősömmel, aki egy Mazda CX-3 újdonsült tulajdonosa, és kíváncsiságból egymás mellé állítottuk a 2 autót, mert, hogy azt gondoltuk, körülbelül egy méretűek. Meglepődtem, nagyon! Nem csak, hogy egy méretűek, hanem ugyanaz a vonalvezetésük, és gyanúsan egyforma volt sok helyen a két autó. Ekkor kezdtem utánanézni, hogy bizony a platform, amire a két autó épül, rendelkezik közös gyökerekkel. Tulajdonképpen testvérmodellek.

Ford Puma – Összegezve
Összességében a Ford Puma egy nagyon kellemes kis városi autó, rengeteg extrával felszerelve, hasznos és praktikus. Szerethető autó. Utoljára ilyen meglepetés nekem a Skoda volt, de a Ford is tudta hozni azt, hogy a hétköznapi élethez kényelmes autó. A külseje megosztó, de ez a régi Puma esetében is így volt, és lehet felfedezni testvériséget a külső megjelenésben is. Nekem nagyon tetszett, és ha ilyen méretű autó után érdeklődik valaki, akkor feltétlenül menjen el kipróbálni, mert bele lehet szeretni.
Többi tartalom: AutósBlogger.hu
Facebook: AutósBlogger Facebook oldala