– A DS 3 CROSSBACK E-TENSE (EV) az első teljesen elektromos B kategóriás prémium SUV a piacon. A többféle meghajtással társítható platformra épült modell nem ismer kompromisszumot: ugyanaz a kifinomultság és élenjáró technológia jellemzi, mint a DS 3 CROSSBACK-et, ugyanakkor az elektromos technológia és az E-TENSE szolgáltatások előnyeivel is rendelkezik.
– A 100 kW-os, 260 Nm nyomatékot leadó motorral és 50 kWh-s akkumulátorral felszerelt DS 3 CROSSBACK E-TENSE otthoni fali csatlakozóról 5 óra alatt töltődik fel teljesen. 100 kW-os gyorstöltő esetén már 30 perc alatt 80%-os töltésszint érhető el. A jármű hatótávolsága a WLTP szabvány szerint 320 km (NEDC szerint 430 km), de természetesen függ a körülményektől és a vezetési stílustól.
– OPERA inspiráció választása esetén a DS 3 CROSSBACK E-TENSE „Art Leather” nappabőr kárpittal bevont, nagy sűrűségű habszivacsmagot tartalmazó üléseket kínál. A kiváló akusztikai kialakítás kivételes zajkomfortot és hangszigetelést biztosít. További előnyökkel szolgálnak az olyan új felszerelések, mint a DS DRIVE ASSIST második szintű autonóm vezetési rendszer, az új generációs DS MATRIX LED VISION lámpák vagy a süllyesztett ajtókilincsek, melyek az ADML PROXIMITY rendszer jóvoltából már a vezető közeledtére kihajlanak.
A legújabb jogszabályokat is figyelembe a 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE és a DS 7
CROSSBACK E-TENSE 4×4 (300 lóerős plug-in hibrid modell ZEV üzemmódban 58 km hatótávval) modellel
valóra vált az ígéret és megszületett a márka elektromos modellcsaládja, melyet a DS TECHEETAH és
Jean-Éric Vergne Formula-E győzelme is megerősített. 2020-ra minden autóipari konszernnek el kell érnie, hogy Európában forgalmazott gépjárművei 95%-ának átlag 95 g/km körül legyen a CO2-kibocsátása (a forgalmazott modellek tömegével arányos NEDC-adat). Minden tisztán elektromos vagy plug-in hibrid (PHEV) modell értékesítése, valamint a valós használati körülmények között mért CO2-kibocsátás csökkentését célzó újítások után ún. „szuperkredit” jár majd. Ha nem sikerül teljesíteni a kitűzött célt, gépjárművenként 95 euró/g/km bírságot kell fizetni. Latin- Amerikában, Kínában és más ázsiai országokban is hasonló törvények életbelépése várható. A 2019-ben piacra került, immár itthon is elérhető DS 3 CROSSBACK E-TENSE az első tisztán elektromos B kategóriás prémium SUV. A korábbi megoldásokkal ellentétben a DS 3 CROSSBACK E-TENSE olyan platformra épült, amelyik belső égésű motorral és villanymotor + akkumulátorral társítva is egyformán hatékony. Ez a konfiguráció új fejezetet nyit az autóiparban: elfelejthetjük a nem megfelelő platformra épített villanyautókat, ahol az akkumulátor beépítését a helykínálat vagy a csomagtartó sínyli meg, és a kezdetleges kivitelezés és spártai kényelem jellemezte tisztán elektromos járművektől is fényévek
választanak el.
A DS 3 CROSSBACK E-TENSE a márka tudásának legjavát kamatoztatja, és a csúcstechnológiát
kifinomultsággal ötvözi. A műszaki újdonságok mellett a DS 3 CROSSBACK E-TENSE rendkívül jól szigetelt
utasteret, nagy sűrűségű habszivacsmagot tartalmazó üléseket, nemes anyagokat és fokozott
kényelmet kínál. A finom részletek közé tartozik az exkluzív „Art Leather” nappabőr kárpit, mely OPERA
belső kivitel esetén az óraszíj mintázatú üléseket borítja, valamint a látványos gyöngyszemöltéses
díszvarrás és a „Clous de Paris” gillos minta. A RIVOLI inspirációhoz kavicsszürke szemcsés bőr, a DS
PERFORMANCE LINE kivitelhez pedig Alcantara® kárpitok tartoznak, így a legapróbb részletekre is
érzékeny ügyfelek személyre szabási igényeit is sikerül kielégíteni. A hangszigetelés egy elektromos járműben még nagyobb szerephez jut, hiszen motorzaj és vibráció hiányában jobban előtérbe kerülnek a külső zajok. Ezek kiküszöbölésére a DS 3 CROSSBACK E-TENSE több megoldást is alkalmaz, ilyenek a vastagabb ajtólemezek és ablaküvegek, valamint a zajszűrős szélvédő. Mindennek köszönhetően a DS 3 CROSSBACK elektromos változatának hangszigetelés szempontjából a kategóriában nincs párja. Az utasok így maximálisan kiélvezhetik a DS LOUNGE hatást. A kategóriában legnagyobb, 10” képernyő alatt gyémánt alakban helyezkednek el az érintésre működő vezérlők és a középső szellőzők. A képernyőről a legfontosabb kezelőszervek és a vezetéssegítő funkciók érhetők el. A hőszivattyú, az abroncsnyomás-érzékelő, a fékerőelosztóval párosult ABS, az ESP, a sávtartó asszisztens, a visszagurulás-gátló, a hátsó parkolóradar, az automata légkondicionáló rendszer és a bőrbevonatú kormány, akárcsak a nyolc légszák és a süllyesztett ajtókilincsek kiviteli szinttől függetlenül a szériafelszereltség részét képezik.

A magasabb kiviteli szintű változatokon valamennyi legújabb generációs technológiai innováció elérhető,
úgymint a DS CONNECT BOX-szal kiegészülő DS CONNECT NAV, a DS MATRIX LED VISION intelligens
fényszórók, illetve az ADML PROXIMITY funkció, amely a süllyesztett kilincsek kihajlásáról gondoskodik,
amikor a kulccsal a gépjármű 1,5 méteres körzetén belül tartózkodunk. A DS 3 CROSSBACK elektromos
változatának különleges ismertetőjegyei a selyemfényű krómmal bevont, antracitszürke DS Wings
hűtőrács és az E-TENSE emblémák, de a hátsó lökhárító is egyedi. A modell kínálatában exkluzív 18’’
KYOTO könnyűfém keréktárcsák és egy új karosszériaárnyalat, a Cristal Pearl is szerepel.
Jól eltalált méreteinek köszönhetően a mindössze 4,12 m hosszú DS 3 CROSSBACK E-TENSE (EV) 5 teljes értékű
ülőhelyet és 350 literes csomagtartót kínál. A modellen háromféle vezetési üzemmód áll rendelkezésre: maximális hatótávolságot biztosító ECO, NORMÁL és extra nyomatékkal szolgáló SPORT. A vezető ráadásul kétféle energia-visszanyerési megoldás közül is választhat: a NORMÁL a belső égésű motorok viselkedését utánozza, a BRAKE pedig közel 1,3 m/s² lassulást produkál. Az energia-visszanyerés terén szerzett Formula-E tapasztalatoknak köszönhetően, a hőszivattyú alkalmazásával, a hatékony fűtőrendszerrel és az akkumulátor optimális működési hőmérsékletének állandó biztosításával (hideg időben is) maximális – 320 km-es (WLTP) – hatótávolságot sikerült elérni (NEDC szerint mérve 430 km).
A 100%-ban elektromos meghajtású DS 3 CROSSBACK E-TENSE (EV) a prémium B-SUV kategóriában érdekelt
valamennyi ügyfelet megszólítja. Becslések szerint Nyugat-Európában a B kategóriás járművel
rendelkező vezetők napi átlag 40 km-t tesznek meg. Ez azt jelenti, hogy az esetek többségében elég
hetente egyszer feltölteni az autót (az áprilisi gyártási hónaptól elérhető 11 kW-os fedélzeti töltővel
otthoni csatlakozóról 5 órára van szükség a 100%-os töltésszint eléréséhez). Hosszabb utak alkalmával
pedig a fedélzeti töltő segítségével 100 kW-os töltőoszlopról mindössze 30 perc alatt 80%-os
akkumulátorkapacitás biztosítható, ami több mint 250 km WLTP szerinti hatótávolságnak felel meg
(NEDC szerint közel 350 km). A DS 3 CROSSBACK elektromos változatához szériában két töltőkábel
tartozik (egy 2-es és egy 3-as módú), így a jármű a piac bármilyen típusú csatlakozójával kompatibilis.

Speciális E-TENSE szolgáltatások
A vezetők dolgát megkönnyítendő, villamos meghajtással ellátott E-TENSE járműveihez speciális
szolgáltatásokat kínál a DS Automobiles. A My DS alkalmazásba 2020 áprilisától beépített E-TENSE „távvezérlővel” a DS 3 CROSSBACK E-TENSE gépkocsival kapcsolatos valamennyi fontos információ lekérdezhető, például az akkumulátor töltésszintje, a hatótávolság vagy a töltésből hátralévő idő. Egyszerűen bekapcsolható az utastér előfűtése/hűtése, így mindig kellemes hőmérsékletű beltér fogad bennünket. A késleltetett otthoni töltés funkcióval pedig kihasználhatjuk a kedvezményes tarifájú időszakokat. Az említett műveletek természetesen a DS 3 CROSSBACK E-TENSE képernyőjéről is elérhetők. Az említett E-TENSE szolgáltatások az összes DS-tulajdonos számára elérhető– a DS Assistance és a DS Valet szolgáltatást is magában foglaló – „Only You, a DS-élmény” programot egészítik ki.
Többi tartalom: AutósBlogger.hu