A Citroën C3 Aircross látványos átalakuláson ment át, az osztott LED-es lámpatesteknek köszönhetően jellegzetes orr résszel büszkélkedhet. Emellett a vonalainak és karakterének köszönhetően sikerült a legtelítettebb szegmensből is kitűnnie!
Írta és Fotózta: https://www.facebook.com/HafraZsFoto
Citroen C3 Aircross – Dizájnról szól
Formavilága megosztó lehet, de szerintem kedvesnek hat a C3 Aircross. Érdekessége, hogy a C oszlopnál található ablak poliuretánból készül, így a fehér rész nem matricaként került fel, hanem konkrétan egy színezett betétről beszélünk. Ennek előnye, hogy nem fog megsárgulni, még hosszú évek múltán sem. Apropó színek! A frissítéssel három új árnyalat vált elérhetővé, ami azt jelenti, hogy majdnem 70 féle választható színkombinációnak köszönhetően roppant kicsi a valószínűsége annak, hogy még egy ugyanolyan jön szembe.
A külsején található játékos vonalak és színek sajnos a beltérben már nem igazán köszönnek vissza. Való igaz, hogy a műbőrrel és szövettel borított ülések kényelmesek, a jobb oldali kartámasz pedig kifejezetten tetszett. Ugyanakkor az anyagminőség és azok felhasználása már hagy némi kívánnivalót maga után – megint csak szerintem. A néhol rideg műanyag felületeket viszont tökéletesen ellensúlyozza a szövet műszerfalbetét. A formák pont olyanok, amit elvár az ember egy modern francia autótól, fiatalosak és kissé bohókásak!

A középkonzolba épített új, 9 colos érintésérzékeny kijelző ízléses, a rajta futó, friss rendszer egyszerű, de nagyszerű. Nem lehet rá panaszkodni, ahogy az autó helykínálatára sem. A bőséges fej és lábtér mellett a 410 liternyi csomagtartó is figyelemre méltó.
Citroen C3 Aircross – Hagyományörző technika
Az új C3 Aircross orrában egy 1.2 literes, turbós, háromhengeres, 110 lóerős PureTech benzinmotor található, amely csak hatfokozatú manuális váltóval kérhető, akárcsak a gyengébbik dízel. A 130 lóerős benzines és a 120 lóerős 1.5-ös négyhengeres dízel viszont már rendelhető hatgangos automatával is.
Ami a vezetési élményt illeti, nos, azt keresni sem kell, ugyanis nincs. Nem a rosszindulat mondatja ezt velem, hanem a gyakorlat: ezt az autót arra tervezték, hogy észrevétlenül elvigyen A-ból B-be, mindezt 6.5 és 7 liter közötti átlagfogyasztással. Ugyanakkor muszáj vagyok megemlíteni, hogy meglepően sok akarat szorult az 1.2-esbe, amelynek járása jó indulattal sem nevezhető selymesnek vagy finomnak. Felfüggesztését nem bonyolították túl, ugyanis az egyik legelterjedtebb megoldást alkalmazták, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros rendszer található.
A klíma nélküli alapmodell kb. 6 millió forinttól indul, az általam kipróbált Shine – vagyis a legmagasabb felszereltség – már közel 8.5 millió forintos vételárat testesít meg.
Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross