Írta: Háfra Zsolt
A Hyundai i20 első generációja még 2008-ban kezdte pályafutását. Hat év elteltével debütált a második. Majd újabb hat esztendő múlva a harmadik generáció is, amely rengeteget változott az elődökhöz képest.
Hyundai i20 – 2021
Elég csak körbe sétálni a dinamikus vonalakkal, élekkel tarkított kasztnit. Az orr rész kifejezetten morcos, a szélesre húzott hűtőrács és a keskeny lámpatestek jól megadják az autó alaphangulatát. A hátsó lámpatestekkel és az azokat körül ölelő élekkel szemmel láthatóan valaki sokat foglalkozott, nem is beszélve a tanksapka dizájnba illő formájáról. Az Intense Blue fényben pompázó tesztautó lendületes külső formavilága után kisebb hidegzuhanyként ért a beltér komorsága. Rövid barátkozás után azonban már egyáltalán nem zavart. Ennek oka, hogy az ajtókon és a középkonzolon található könnyen tisztítható műanyag elemek egész kulturált vonalakkal tarkítottak, elég csak a jobb első ülés előtti részre pillantani.

Az ülések kényelmesek, a 10.25 colos digitális műszeregység képe gyönyörű, az infotainment 8 colos érintésérzékeny kijelzője és a rajta futó rendszer is felhasználóbarát, ráadásul már ebben a kategóriában is tudja a vezetéknélküli telefontükrözést. Tehát, a színház helyett a praktikumot és a használhatóságot tartották szem előtt!
A Technika
Most értünk ahhoz a részhez ahol kifejtem, hogy mire is utaltam a címben. Az i20-as tesztautóban a konfigurátorban elérhető leggyengébb erőforrás bújt meg. Ez pedig nem más, mint egy négyhengeres, 1.2 literes szívó benzinmotor, amely 84 lóerő és 118 Nm nyomaték leadására képes. Ezt az őrületes teljesítményt pedig egy ötgangos kézi váltó viszi át az első tengelyen keresztül az útra. 3-4000-es fordulat fölé merészkedve lesz egy kis sportosnak nevezhető hangja az agilis és könnyen kezelhető kisautónak. Dinamikusan vezetve, lendületből közlekedve élvezetes vele a városi közlekedés. Autópályán sem zavaró a menetzaj, viszont jól át kell gondolni egy nagyobb előzést, mivel alanyunk nem egy erőgép.

Ami a legmeglepőbb volt számomra, hogy az 5.2 millió forintos vételárba a megbízható és szinte elpusztíthatatlan erőforrás mellett még egy halom vezetést támogató rendszer is belefért. A Comfort felszereltségi szintben már alap a visszagurulás-gátló, a sávelhagyásra figyelmeztető, a ráfutásos balesetet megelőző, és az elöl álló autó elindulására figyelmeztető rendszer is.
Összességében a harmadik generációs Hyundai i20 egy remekül vezethető, mutatós kisautó, amely nem akar többnek látszani, mint ami…
Többi tartalom: AutósBlogger.hu
Facebook: AutósBlogger Facebook oldala