A KIA Soul harmadik generációját nem vártam kitörő lelkesedéssel, mert nem gondoltam, hogy érdekes autó lehet. Tévedtem…
Írta és fotózta: Háfra Zsolt
Ugyan a külső formavilága nem tűnik épp kimondott Európainak, mégis feltűnő jelenség a forgalomban araszolva. Az előttem haladó a visszapillantójában egy egész morcos, Vasemberes tekintettel bíró valamit lát, de ez jóval több annál. Igaz, hogy oldalról kicsit kocka formája van, viszont a piros tető sokat dob rajta, ahogy az ajtókon megfigyelhető különböző élek és vonalak is. Na, meg a C-oszlopon található SOUL felirat! Aztán elérkezünk az autó hátuljához, amit már emésztgetni kell, ugyanis olyan, mintha megpuszilta volna egy betonfal. Este a különös alakú lámpatestei jó kis feladványt jelentenek a közlekedésben résztvevőknek.
Kia Soul: Beltér ami igazán otthonos
Az utastere az, amivel igazán megnyert, mert kimondottan izgalmasnak találtam. A műszerfal kerekded formái, a tízhangszórós Harman Kardon rendszer, na meg az ütemre pulzáló ambient light elegye levett a lábamról, akárcsak a vaskos felárért kérhető, fűthető és szellőztethető, kényelmes bőrülés. Ezzel lesz teljes a komfortérzet, és vele együtt megjön az igényes diszkó feeling is. A 315 literes csomagtér szintén nagyon rendben van. Az aljában, egy külön rekeszben kaptak helyet a töltőkábelek.

A 204 lóerős (150kW) és 395 Nm nyomatékkal bíró nagy akkus Soul vezetése nagyon kellemes élmény! A WLTP szerinti 452 km-es hatótáv szintén meggyőző, sajnos nálam december közepén nem tudott 300-nál többet, de ez teljesen érthető. Fogyasztása 18-19 kWh/100 km körül alakult vegyes használat mellett, úgy, hogy az ülésfűtés és még a kormányfűtés is bekapcsolt állapotban volt. Az előzményekből viszont kiderült, hogy november elején 16 kWh/100 km-es fogyasztással is megtett valaki vele egy hosszabb távot.
Tomival kíváncsiak voltunk rá, hogy egy 22 kW-os oszlopra csatlakoztatva tud-e 11-gyel tölteni. Kellemes meglepetést okozott, hogy igen, tud! 39%-os töltöttségnél négy és fél órát írt 100 %-ig. Az 50 kW-os töltőnél viszont nem kellett sokat időznöm, mivel 75 %-ig hamar feltölt, viszont utána visszaesik 25 kW alá az áramfelvétel. A 11kW-os töltéssel így a város számos pontján lehet viszonylag hamar (egy kávézás, ebéd, mozizás alkalmával) élhető mennyiségű energiát pumpálni az autó akkumulátorába. Számos egyéb modellből hiányzik ez a tudás, pedig Budapest leginkább a váltóáramú lassútöltési lehetőséggel van felszerelve, amit így ez az autó már egészen jól kiaknáz.

A Soul bázismodellje a kisebb akksival már 11.5 millió forinttól elérhető A tesztautó Platinum felszereltségével a kínálat másik végén helyezkedik el, ennek vételára 14.2 millió forinttól indul. Hogy ha mellé az extra listából mindent igénylünk, akkor már a 16 millió forintot is megközelítheti az árcetlin szereplő összeg. Részletes infók: https://www.kia.com/hu/modellek/e-soul/bemutato/
Póczak Tamás / AutósBlogger véleménye
Érdekes számomra ez az autó, mert első blikkre a KIA öngóljának tűnik. Akkor amikor az e-Niro LongRange méltán az egyik legnépszerűbb elektromos autó, akkor miér hozakodnak elő egy kevésbé európai formával, de technikailag pedig egy teljesen azonos modellel? Nem értettem. De körülbelül úgy lehetne elmagyarázni ezt, hogy apunka az e-Niro, a fiának a Soul. A Soul egy sokkal fiatalosabb, vagányabb autó, ahogy Zsolti is írta, formabontó. Nem igyekszik igazodni az európai izléshez, amit elsőkörben a német szentháromság diktál, hanem mer kilógni, és vagánynak lenni. Nálam nem kérdés, hogy én inkább a gyerek lennék, ha választani kellene.
