Gepida FASTIDA Pro XT 10

Gepida FASTIDA Pro XT 10

Újabb kerékpárcseréhez érkeztünk a Berguson által biztosított tesztbringák sorában. Az előző bringát fájó szívvel adtam vissza, mert igazán a szívemhez nőtt, de András a kerékpárbolt és szervíz tulajdonosa biztosított róla, hogy a következő bringa sem lesz kevésbé élmény. A szóban forgó kerékpár egy magyar gyártó, a Gepida terméke, mely 2008 óta gyárt elektromos kerékpárokat. Gepida FASTIDA Pro XT 10

SpeedPedelec ……mondták! Ez majd jó lesz…..mondták!

Első körben egy fogalmat kell a helyére rakni, ami nem más mint a speed pedelec, avagy a pedelec-s. A pedelechez tökéletes illeszkedésben ez is a tekerés közben fellépő forgatónyomatékot hivatott csökkenteni, de a 25km/h-s sebesség helyett 45km/h-s sebességig segít a használójának. Kettős érzéssel indultam a kipróbálásnak. Az egyik a teljesítmény orientált, és sokszor gyerekes énem, aki imádja a sebességet, és a pár hónappal ezelőtt még elérhetetlennek tűnő sebességtartomány reménye. 45km-es óránkénti sebességgel hasítani egy kerékpáron az igencsak adrenalindús élmény. A másik ilyen az ugyanebből fakadó félelemérzet. Biztosan egészséges ekkora sebességgel azon a két vékony gumin? És a fékek? Vajon elegek ehhez? Vagy ez csak szimplán egy a piaci szélsőséges igények kielégítésére szolgáló termék? 

A hajtást egy Bosch Performance Speed és egy 500Wh-s akkumulátor biztosítja, melynek forgatónyomatéka maximálisan 75Nm. (2021-es modelleknék 85Nm). A fékek a Magura kifejezetten Speed Pedelecjéhez fejlesztett szériája, mely féklámpa kapcsolós. Nem mennék bele a részletekbe, de kellő fékerőt biztosít a kerékpározáshoz, amellett, hogy ekkora sebességgel valóban szokni kell a haladást és lassulást egyaránt. 

Az átvétel

A Berguson ismét egy olyan kerékpárt biztosított, melynek gumiján még pornyom se volt, így a valós első méterekez az üzlet körül én tehettem meg vele, de ne szaladjunk ennyire előre. Az üzletbe érve szomorúan toltam be a korábbi bringát, és már messziről feltűnt a leendő trekking (túra) felépítésű, gyönyörű fekete-zöld fényezésű kerékpár ami rám várt. Ez alapfelszerelést tekintve egy teljesen felszerelt bringa. Sárvédők, csomagtartó, első-hátsó ledes lámpák, féklámpa!!!, rendszámtábla tartó és világítás, a csengő mellett kürt is található, és macskaszemek minden irányba. Különlegesség, amit eddig még soha nem próbáltam, a visszapillantó tükör, ami első blikkre egy haszontalan gizdázásnak tűnt, de erről majd egy következő írásomban beszámolok, hogy valóban az-e? 
A kerékpár nem olcsó, bár a pedelecek mezőnyében középútnak számít, a cikk írásakor 1,273M Ft-os árcimkéjével, amiért egyébként egy minden modern technikával megpakolt kerékpárt kapunk. 


Szóval mindent összevetve, nagyon vártam az első komolyabb tekerést, de nem bírtam magammal, kellett menni egy gyors kört az üzlet körüli utcákban. 

A tesztkör

Felülve a Gepida FASTIDA Pro XT 10-ra egy kényelmes túraváz, mely egyébként az én szélsőséges méreteimhez lett beállítva. Gyors bekapcs, és kürt szó, mert ritkán dudálunk bringával, úgyhogy ezt muszáj volt megnyomkodni azonnal. Lámpák működnek, töltöttség maxon, mehetünk. A teljesítményt felraktam a Turbo módba, ez a legmagasabb rásegítés, és néhány tekerés után már 25km/órával mentem, ami a korábbi pedelec-ek miatt még nem tűnt szélsőségesnek. Ami fura volt, hogy kicsit nehezebb a tekerés, ami persze logikus, hiszen ez az áttétel nagyobb sebességtartományra van kitalálva. Egy hosszabb utcába bekanyarodva viszonylag gyorsan tudtam 40-el tekerni, de a játszi könnyedség erre sem volt jellemző, hiszen a légellenállás, a gördülési ellenállás mind nehezíti a haladást. Szóval ekkora sebességnél már megdolgoztatja az embert. Ezért cserébe viszont a 40-es tempo már nagyon haladós, és pillanatok alatt lehet nagy távokat megtenni. Gyorsan le is pattantam a bringáról, és be a kocsiba, hogy aztán rendesen rákészülve egy komolyabb távot is tudjak menni vele.

Érdekes érzés, hogy én aki pár hónapja még a kerékpározás gondolatától is biztonságos távolságot tartottam, most vágyom rá, hogy egy hosszabb próbakört mehessek. Hát körülbelül ennyi amit hozzátesz a pedelec vagy speed pedelec az életünkhöz.

Néhány fix infó a tesztbringáról: https://www.berguson.hu/gepida-fastida-pro-xt10-turatrekking-e-bike

Shimano Service Center a Bergusonnál: https://www.berguson.hu/kerekpar-szerviz

Többi tartalom: AutósBlogger.hu

Facebook: AutósBlogger Facebook oldala

Related posts